Uzstāšanās biznesa auditorijas priekšā: trīs panākumu atslēgas
Katrs no mums grib paplašināt sava biznesa robežas, domā par peļņas un apgrozījuma palielināšanu. Publiska uzstāšanās ir lieliska iespēja pastāstīt par savu biznesu, ieinteresēt cilvēkus, piesaistīt jaunus klientus. Noteikti katrs ir apmeklējis biznesa konferences un vērojis oratoru uzstāšanos.
Cik reizes mēs nožēlojām, ka tērējāt savu laiku, atnākot klausīties oratoru, kurš tā vietā, lai pastāstītu kaut ko jaunu, bija norūpējies par to, lai “izplestu savu pāva asti”? Cik reizes jūs pieķērāt sevi pie domas, ka uzstāšanās ir garlaicīga, banāla, uzbāzīga un prognozējama?
Un kāds taču gatavoja šo runu. Noteikti pats orators ir gatavojis uzstāšanos. Kādā veidā viņš kļūdījās? Un kā nekļūt par tādu neveiksmīgu oratoru, kurš ar savu uzstāšanos tikai liek auditorijai novērsties no savas kompānijas?
Pirmais. Atcerieties, ka laiks ir nauda. Ja auditorijā ir biznesa cilvēki, tad viņiem visdārgākais resurss ir laiks. Un, ja viņi jau nolēma tērēt jums savu dārgo laiku, tad neļaujiet viņiem vilties. Runājiet skaidri un par lietu. Ja ir paziņota tēma – pieturieties tai. Diezgan smieklīgi, lai neteiktu – muļķīgi, izskatās jaunu cilvēku uzstāšanās, kuri no skatuves sāk mācīt cilvēkus, kas darbojas biznesā ne vienu vien gadu.
Pirms sākt tādējādi grēkot, atcerieties, ka biznesā ir svarīgi būt, nevis izlikties. Tāpēc vienkārši atveriet savu personīgo kontu un pārbaudiet summu, kura tur ir. Nevis potenciāli var tikt pārvērsta naudā, bet tieši atrodas jūsu kontā.
Un tagad padomājiet par summām, kuras ir tiem, kas sēž auditorijā. Ja šie cilvēki ir gatavi jūs klausīties, tad izdariet tādējādi, lai viņi nenožēlotu par jums veltīto laiku. Strādājiet auditorijas labā.
Otrais. Runājiet par to, ko jūsu uzstāšanās dos auditorijai, nevis par sevi. Jo vairāk vārdu tiks pateikts par jums, jo mazāka būs auditorijas interese. Atsakieties no ilgiem ievadiem, un, īpaši, no ilgas sevis stādīšanas priekšā. Ja jūsu uzstāšanās būs noderīga, jūs arī tāpat atradīs, un visu par jums izlasīs. Internets viņiem palīdzēs
Trešais. Psihologi atzīmē, tā saucamo, “malas efektu”. Tā būtība – mēs labi iegaumējam sākumu un beigas. Spilgts sākums ļauj ieinteresēt auditoriju no pirmajām jūsu uzstāšanās sekundēm. Un spilgts fināls nostiprinās atmiņā jūsu uzstāšanos. Atceraties, kā teica izlūks Štirlics “17 pavasara mirkļi” – iegaumē pēdējo frāzi.
Tāpēc zelta likums – gatavojiet uzstāšanos. Apmeklējot runas mākslas kursus Mācību centrā Lando.lv. Rīgā, jūs varat iemācīties atbildēt uz negaidītiem jautājumiem, uzturēt sarunu, strādāt ar “aukstu” auditoriju. Veiksmi jums jūsu uzstāšanās laikā!