Pieci uzstāšanās noslēpumi augsta statusa publikas priekšā
Pieci uzstāšanās noslēpumi augsta statusa publikas priekšā. Uzstāšanās augsta statusa publikas priekšā. Tirdzniecības-rūpniecības kamera uz meistarklasēm sapulcina biznesa cilvēkiem. Lai jūsu uzstāšanās būtu spilgta un aizraujoša, jums jāievēro noteiktus likumus.
- Ņemiet vērā organizatoru intereses. Precizējiet pie organizatoriem, kā jāveido jūsu uzstāšanos. Nevienam organizatoram nevajag jūsu reklāmu. Pat ja jūs esat ašs spīkers, un organizatori uzaicināja jūs, lai parādītu, kas strādā uz viņu laukuma, precizējiet, ko organizators grib, lai klausītāji iegūtu gala rezultātā. Parasti organizators grib, lai viņam pateiktu “Paldies!” par lielisko meistarklasi vai lekciju, un sāktu apmeklēt citus organizatora pasākumus.
- Sastādiet programmu rakstiskā veidā. Atvieglojiet organizatora galvassāpes. Jūs esat spīkers, tātad, jūs esat eksperts savā jomā. Organizators diez vai orientējas jūsu tēmā labāk par jums. Skaidri noformulējiet tēmas, kurām pieskarsieties. Tēžu rakstīšanas zelta likums: “Īsāk!” Priekš sevis, nesūtot organizatoriem, izveidojiet laika sadalījumu. Izplānojiet un uzrakstiet, cik laika plānojat veltīt katrai tēmai.
- Strādājiet auditorijas labā. Spīkeri bieži pieļauj tādu kļūdu, ka uzstāšanās vietā nodarbojas tikai ar pašreklāmu. Nu, paskatījās klausītājs uz spīkeri, un kas klausītājam no tā. Spīkera uzdevums uzstāties tādā veidā, kas interesē auditoriju. Šim nolūkam spīkeram pirms uzstāšanās sākuma jāiepazīstas ar dalībnieku sarakstu, jāpaskatās viņu amatus un darba vietas, un jāmēģina minēt piemērus no tām jomām, kas būs interesantas klausītājiem.
- Sagatavojiet atbildes uz jautājumiem. Noteikti izlasiet jautājumus, ko uzdeva klausītāji, noformējot pieteikumus. Bieži vien tādi jautājumi palīdz oratoram izlemt, kādā veidā jāuzstājas.
- Atstājiet laiku jautājumiem. Kad jums uzdod jautājumu, jākomunicē ar visu auditoriju, nevis tikai ar šī jautājuma uzdevēju. Izrunājot frāzi “interesants jautājums”, uzmetiet skatu auditorijai un paskatieties uz pārējo klausītāju reakciju. Ja jautājums interesē daudzus – viņi māj ar galvu, smaida, izskatās ieinteresēti, sāciet uz to atbildēt. Ja pārējie cilvēki sēž noslēgtās pozās, tad apsoliet runātājam, ka apspriedīsiet šo jautājumu pēc uzstāšanās, jo tas ir ļoti privāts.
Darbā ar augsta statusa auditoriju jāizturas kā līdzīgam. Tur galvenokārt ir cilvēki-plēsoņas. Saskarsmē ar viņiem kategoriski nedrīkst uzbrukt, tajā skaitā, mutiski, un nekādā gadījumā nedrīkst parādīt, ka baidies. Veiksmi jums uzstājoties!