Deviņi simti cilvēku auditorija. Irina Lando spīkere forumā “Total Soul” – “Naudas ausis”
Forumā “Total Soul” Irina Lando uzstājās deviņi simti cilvēku auditorijas priekšā par tēmu “Ātra lasīšana pēc sejas. Ninso jeb Naudas ausis”. Irina Lando – zinātņu doktore vadības sfērā, saņēma ielūgumu uzstāties uz viena laukuma ar Igoru Mannu.
Iemācīties uzstāties publikas priekšā var pie tā, kurš pats prot noturēt auditorijas uzmanību. Nav vērts jaukt uzstāšanos uz teātra skatuves, kur skatītāji atnāca skatīties izrādi, ar spīkera uzstāšanos. Kad uzstājas spīkeri, viņiem jānotur auditorijas uzmanību, un jābūt orientētiem uz auditorijas vajadzībām.
Uzstāšanās lielas auditorijas priekšā ļauj apstiprināt savu profesionalitāti. Spīkera uzstāšanās rezultāti – auditorijas reakcija.
Pēc “Total Soul” organizatoru pasūtījuma Irina Lando gatavoja uzstāšanos par tēmu “Ātra lasīšana pēc sejas. Ninso jeb Naudas ausis ”.
Oratora uzstāšanās mērķis lielas auditorijas priekšā – pasniegt savu galveno domu, attīstīt interesi par konkrēto tēmu, iedvesmot konkrētām darbībām.
Tāpēc oratoram jāņem vērā auditorijas specifiku, auditorijas sagatavošanas līmeni. Tādējādi, piemēram, ja tiktu izrādīta interese par tēmu “Ātra lasīšana pēc sejas. Ninso jeb Naudas ausis”, tad piemērus jāmin no tāda viedokļa, kā auditorija var izmantot iegūto informāciju praksē, un tas jādara uzreiz pēc spīkera uzstāšanās. Ņemot vērā, ka auditorijā bija klausītāji, kas organizē kāzas ar budžetu no miljons eiro, tad jāorientējas uz tāda līmeņa klausītāju pieprasījumiem.
Var parādīt, kā uzreiz izveidot saskarsmi ar pasūtītāju, un ko vienkārši kategoriski nedrīkst darīt ar konkrēto pasūtītāju. Piemēram, kā pasniegt informāciju – vispārīgi un kopumā vai precizēt līdz pat sīkākajām detaļām. Runāt ilgi un izsmalcināti vai uzreiz skaidri un tikai par lietu.
Spīkera profesionālisms izpaužas, tajā skaitā, kādā sfērā viņš darbojas, kādā līmenī uzstājas, uz ko pamatojas viņa apgalvojumi.
Ja orators var noturēt deviņi simti cilvēku auditorijas uzmanību, tad viņam ir tādu uzstāšanos pieredze. Noturēt biznesmeņu auditorijas uzmanību – tā ir īpaša iemaņa. Auditorijai jādod konkrētus biznesā pielietojamus instrumentus.
Aicinām uz Mācību centru Lando uz runas mākslas kursu biznesam.