Oratora meistarība biznesam un karjerai
Biznesā prasme vienoties spēlē ļoti lielu lomu. Ja jūs gatavojaties veidot karjeru, tad šim nolūkam ir svarīgi iemācīties strādāt ar citiem cilvēkiem. Ikdienas saskarsme darbojas jūsu reputācijas veidošanā.
Izvēloties oratora meistarības un runas mākslas kursus, pievērsiet uzmanību tam, kas grupā izglītosies kopā ar jums. Lando centrā izglītojas tie, kam ir vajadzīgs rezultāts.
Vadītāji un biznesmeņi, tie, kas grib ieņemt vadošās pozīcijas, tie, kas plāno vadīt seminārus vai mācīt personālu, šie cilvēki nāk uz oratora meistarības kursu Mācību centrā Lando.
Katrā nodarbībā mēs mainām uzdevumus un partnerus. Oratora meistarības kursos katra izglītojamā uzdevums ir iemācīties vienoties ar katru cilvēku grupā. Turklāt nav svarīgi, vai jūs tagad pārī pildāt uzdevumu, sarunājaties trijatā vai uzstājaties visas auditorijas priekšā. Pēc jūsu uzstāšanās rezultātiem katram cilvēkam, kuram jūs uzstājāties, jāpasaka, ka viņam bija interesanti jūs klausīties. Kad cilvēkam ir interesanti klausīties? Kad mēs runājam par viņu -mīļoto, vai arī runājam par tēmu, kura viņu interesē.
Oratora meistarības un runas mākslas kursā mēs mācāmies pasniegt savu pozīciju no tāda viedokļa, kas ir pieņemams klausītājam. Ja orators vai sarunu biedrs izsaka nepopulāru viedokli, tad viņam sākumā jāparāda, ka viņš ir savējais. Savējo viedoklī ieklausās. Ne velti taču arvien biežāk veikalos mēs redzam uzrakstu “Izvēlies Latvijas preci”. Ja lielākie tirdzniecības tīkli izmanto šo piegājienu, lai cilvēki nepievērstu uzmanību cenai, bet veicot pirkumu vadītos pēc emocijām un izmantotu piederības jūtas, tad sarunā mēs arī varam parādīt to pašu.
Atcerieties, Mauglis tāda paša nosaukuma Kiplinga pasakā, pirms ielēkt upē pie krokodiliem izrunāja frāzi: “ Mums ar tevi vienas asinis, tu un es!” Pieredzējis orators izmanto šo pieeju, lai atrastu kopēju valodu ar auditoriju.
Oratoru kursos Rīgā Lando centrā mēs mācāmies sarunā meklēt kopējas tēmas, lai sarunu biedrs būtu gatavs uzklausīt mūsu piedāvājumu un mūsu viedokli.
Preces un pakalpojumus mēs pērkam “pie savējiem”. Lūk, tieši oratora uzdevums ir nodemonstrēt sarunu biedram pēc iespējas vairāk kopēju iezīmju un saskarsmes punktu. Kad tu redzi, cik daudz kopēja tev ir ar sarunu biedru, tad viņa priekšlikums atrod auglīgu augsni tālākas sadarbības attīstībai.
Oratora meistarības kursos, lai cik dīvaini tas būtu, daudzi pieredzējuši oratori pieļauj elementāras kļūdas. Piemēram, kad speciālists vai pārdevējs sarunā ar potenciālo pircēju izmanto frāzes: “mēs esam paši dārgākie tirgū” (tas ir, jūs esat pārliecināti, ka šai auditorijai tas nav pa kabatai?), “šajā auditorijā es atradu divus domubiedrus” (un kas šeit ir pārējie?), “patiesībā” (visam, ko tu man līdz šim teici, priekš manis nav nekādas nozīmes), “paklausies, paklausies, kā tas notiek” (laikam orators ir pārliecināts, ka viņš līdz šim uzmanīgi klausījās sarunu biedru).
Var minēt daudzus tādus piemērus. Kursos mēs mācāmies klausīties un dzirdēt sarunu biedru. Orientējoties uz viņa reakciju, mēs mācāmies saprast, kad jāattīsta tēmu, un kad “labāk košļāt, nekā runāt”.
Oratora meistarība ļauj veikt kalibrēšanu, piemērošanos auditorijai, lai nodemonstrējot, ka tu esi savējais, lai auditorija būtu gatava ieklausīties tavā viedoklī un pieņemt to, ko tu gribētu pasniegt.