Uzstāšanās televīzijā septiņi noslēpumi. Prasme uzstāties – bezmaksas reklāma biznesam.
Uzstāšanās televīzijā septiņi noslēpumi – tā ir jūsu bezmaksas reklāma. Jūs varat izmantot iespējas, ko sniedz radio un televīzija, un izmantot tās pilnīgi bez maksas. Oratora meistarība ļauj jums saņemt pieeju resursiem, kas dārgi izmaksās, ja par tiem nāksies maksāt...
Tātad, pirmais – kļūstiet par interesantu sarunu biedru. Televīzijai ir svarīgi reitingi. Tāpēc, ja jums ir ko teikt, jūs runājiet interesanti, spilgti, emocionāli, tad jūs aicinās piedalīties diskusijās. Esiet atpazīstami. Vairāk lasiet sarežģītu literatūru. Jūs varat būt pārliecināti, ka lasāt daudz, bet ja tie ir tikai detektīvi vai sieviešu romāni, tad diez vai jūs paplašināsiet savu redzesloku. Tieši psiholoģijas, politoloģijas, filozofijas grāmatās var smelties jaunas idejas un iemācīties uzdot interesantus jautājumus.
Otrais – parūpējieties par savu tēlu. Atcerieties, ka tieši televīzija “baro” cilvēkus ar attēliem. Iespējams, visbiežāk izmantotais piemērs, ka jāparūpējas par to, kā tu izskaties televīzijā – tās ir liktenīgās Kenedija un Niksona debates. Jūsu sejas izteiksme, tas, kā jums der jūsu apģērbs, jūsu žesti un mīmika – viss ietekmēs jūsu atstāto iespaidu. Ja jūs gribat parādīt, ka jūs esat profesionālis, tad to arī parādiet. Neceriet, ka kāds centīsies saskatīt jūsu daiļo dvēseli, ja jūsu ārējais izskats liecina, ka jums nav laika domāt par to, kā jūs izskatāties un ar kādu seju sēžat kameras priekšā.
Trešais – pie raidījuma vadītāja vai organizatora precizējiet pārraides formātu. Tā ir diskusija, kāda viedokļa atbalsts, kāda zvaigžņu stunda vai kas cits. Katrs raidījuma vadītājs skaidri zina, ko viņš grib iegūt no šīs konkrētās pārraides. Un galvenais, kas viņu interesē, tas ir reitings. Tad palīdziet raidījuma vadītājam veidot tādu pārraidi, lai viņam būtu viegli ar jums strādāt. Atbalstiet viņa iniciatīvas un palīdziet viņa darbā. Uzziniet, vai ir tēmas, no kuram kategoriski jāizvairās, un kādas idejas nekādā gadījumā nav jāskar. Jūs nevarat zināt, kādas vienošanās raidījuma vadītājam ir ar citiem viesiem. Iespējams, ka, piemēram, augsta līmeņa ierēdņus izdevās pierunāt atnākt uz pārraidi tikai tāpēc, ka viņiem vajag pastāstīt par saviem sasniegumiem kādā noteiktā nozarē. Es, piemēram, vienmēr precizēju, kā vadīt diskusiju: “maigāk” vai var “skarbāk”. Cenšos saņemt atbildi uz jautājumu: “Vai var runāt patiesību?”
Ceturtais – pēc iespējas precizējiet uzaicināto viesu sarakstu. Noteikti precizējiet, vai pārraidē piedalīsies “svētās govis”, kuru pozīcijai nekādā gadījumā nedrīkst uzbrukt. Piemēram, varbūt kāds no viesiem ir uzaicināts pārraides reitinga paaugstināšanai, raidījuma vadītājs rēķinās ar to, ka šis viesis ne vienu reizi vien vēl piedalīsies pārraidē. Kopumā, precizējiet, ko un kāpēc uzaicināja.
Piektais – precizējiet, kāda loma uzaicinājumā jums ir paredzēta. Un uzstājieties, piedalieties debatēs, iestarpiniet jūsu komentārus tieši šajā aspektā.
Sestais – es jūs lūdzu, nelasiet no papīra! Tas ir šausmīgi. Uzreiz redzams, ka jūs uztraucaties, ka jūs nespējat iegaumēt to, ko gribējāt pateikt. Vai tas liecina par to, ka jūs orientējieties jautājumā?
Septītais – skatieties uz sarunu biedru, atbalstiet vadītāju – mājiet ar galvu, smaidiet. Atcerieties, tagad jūsu mērķis nav panākt taisnīgumu vai atmaskot kādu, bet parādīt sevi, nodemonstrēt, ka ar jums var sadarboties, ka jūs esat gudrs un adekvāts cilvēks.
© Dr.sc.admin. Irina Lando