Pieci noslēpumi darbā ar grupu. Irina Lando vada oratora meistarības kursu korporatīvām universitātēm
Irina Lando bieži vada nodarbības lielu kompāniju korporatīvām universitātēm . Eksistē noteikti uzstāšanās noslēpumi, ko ir vērts zināt un ņemt vērā darbā ar lielu grupu.
Pirmais. Pirms uzstāšanās lielas auditorijas priekšā oratoram ir vērts atcerēties, ka viņš, un tikai viņš atbild par savu atrašanās vietu. Neatkarīgi no tā, kā jūsu uzstāšanās vietu izvietoja organizatori, tikai jums jābūt pārliecinātam, ka varēsiet uzturēt acu kontaktu ar visiem klausītājiem. Pretējā gadījumā tie, kas nebūs jūsu redzeslokā, uzskatīs jūs par neinteresantu oratoru, un ātri sāks nodarboties ar savām lietam, piemēram, sāks iet internetā. Ļoti sarežģīti ir atgriezt auditorijā cilvēku, kas sāk pārbaudīt savu elektronu pastu vai facebook profilu. Nāksies viņam uzdot personīgus jautājumus, bet tas var aizvainot pārējos klātesošos jūsu uzstāšanās vai prezentācijas laikā.
Otrais. Sekojiet klausītāju reakcijai. Ja, reaģējot uz kādu jūsu paziņojumu, kāds no klausītājiem sāk neapzināti noliedzoši šūpot galvu, klausītājs nepiekrīt jūsu viedoklim, un šajā gadījumā labāk būs uzdot viņam jautājumu, lai atgrieztu klausītāju to rindās, kas ir gatavi jūs klausīties.
Trešais. Sarežģītāks variants, ja klausītājs atslīgst pret krēsla atzveltni. Šī poza liecina par to, ka viņš jau saprata, ko tieši jūs gribējāt pateikt un šajā sakarā pieņēma lēmumu. Tāpēc nav vērts turpināt uzstāšanos, ja vairāki cilvēki auditorijā sāk atslīgt pret krēsla atzveltni. Mainiet tēmu, uzdodiet jautājumu, izmantojiet retoriskus jautājumus, pārslēdziet auditorijas uzmanību ar interesantu stāstu.
Ceturtais. Klausītāji sāk izmantot slēgtos žestus, sāk sakrustot rokas vai klausītājs saāķē roku pirkstus. Uzmanīgam oratoram šajā momentā ir vērts izmatot joku, pastāstīt jaunu anekdoti par uzstāšanās tēmu vai interesantu stāstu. Oratoram ir īpaši bīstami, ja klausītāji vienlaicīgi sāk šūpot galvas, sakrusto rokas uz krūtīm atslīgt pret krēslu atzveltni. Tas nozīmē, ka klausītāji jau pieņēma lēmumu oratora aplūkotajā jautājumā, un šis lēmums nesakrīt ar oratora viedokli.
Tādā gadījumā izmantojiet kustību rotaļspēles, lieciet auditorijai kustēties, mainīt pozas utt. Nekādā gadījumā nebeidziet uzstāšanos ar auditorijas negatīvu reakciju.
Piektais. Mainiet savu enerģētiku. Pat ja jūsu uzstāšanās ir ļoti aizraujoša, bet vienmēr norit augstā enerģētiskā līmenī, cilvēki nogurst. Pat teātra uzvedumiem ir starpbrīži. Centieties ņemt vērā šo faktu, pat superuzstāšanās laikā pēc pusotras stundas vai deviņdesmit minūtēm jātaisa pārtraukums. Ne velti pat stundas skolās turpinās četrdesmit – četrdesmit piecas minūtes, bet lekciju pāri augstskolās ilgst ne vairāk par pusotru stundu, bet tagad arvien biežāk izglītošanā ievieš septiņdesmit minūšu nodarbības. Klausītāji nogurst domāt, noturēt uzmanību un pārstrādāt viņiem pasniegto informāciju.
Atcerieties, jūs strādājat nevis sev, bet auditorijai. Labs orators pakārto uzstāšanos klausītāju reakcijai. Atcerieties, ja jūs nepiekrītat sarunu biedram, vai jūs ilgi viņu klausīsieties? Klausītāji arī ne visos jautājumos ir gatavi mainīt savu viedokli. Sekojiet auditorijas reakcijai un jūs iegūsiet teicama oratora reputāciju.