Irina Lando vadīja oratora meistarību Rīgā Tirdzniecības-rūpniecības kamerā. Oratora meistarība biznesam.
Rīgā Irina Lando vadīja oratora meistarības kursu uzņēmējiem Tirdzniecības-rūpniecības kamerā. Oratora meistarība biznesā.
Kursā bija pilna zāle: izglītoties atnāca 53 cilvēki. Pēc Tirdzniecības-rūpniecības kameras pārstāvju vārdiem, tie ir nebijuši panākumi. Visi, kas pierakstījāsun paspēja reģistrēties, atnāca uz nodarbībām.
Tādi panākumi bija garantēti pēc Irinas Lando vadītā informācijas ātras iegaumēšanas kursa.
Latvijā cilvēki nemīl uzstāties publikas priekšā, kautrējas un ne pārāk bieži domā par to, ka oratora meistarība nav iedzimtas iemaņas. Oratora meistarību var un vajag attīstīt.
Lai jūsu uzstāšanās būtu spilgta un interesanta, nepietiek ar iekšējo harizmu. Labs orators prot nolasīt auditorijas reakciju, mainīt tēmas gadījumā, ja redz, ka auditorija nav gatava pieņemt viņa viedokli.
Prasme pārliecināt un strādāt ar argumentiem ir svarīga uzstāšanās sastāvdaļa. Tomēr ir vērts atcerēties – ja jūs neesat pārliecināti par to, ka jūsu skartā tēma būs auditorijai interesanta, jūs jebkurā momentā varat izmantot mutiskās improvizācijas paņēmienus, lai plūdeni mainītu sarunu tēmu.
Oratora meistarības kursā Tirdzniecības-rūpniecības kamerā Irina Lando parādīja, kā labāk veidot savu uzstāšanos, kā sagatavot oratora vizītkarti, rēķinoties ar vienu, divām un trīs minūtēm. Formātu var mainīt atkarībā no uzstāšanās struktūras, reglamenta, auditorijas interesēm un lieluma.
Biznesa tikšanās reizēs bieži cilvēkiem nākas stāstīt par sevi, bet tikai nedaudzi parūpējas un iepriekš sagatavo savu mini-prezentāciju.
Lielu kompāniju pārstāvji aizmirsa nosaukt savus uzņēmumus, biznesa īpašnieki nez kāpēc kautrējās prezentēt savus biznesa projektus.
Bet padomājiet, ja jūs nespējat „garšīgi” pastāstīt par savu biznesu, ja jūs nevarat ieinteresēt auditoriju ar sava mūža darbu, tad kā šie cilvēki novērtēs to, ar ko jūs nodarbojaties?
Arvien lielāks cilvēku skaits saprot, cik svarīgi ir prast ieinteresēt auditoriju un iesaistīt to jums svarīgu jautājumu apspriešanā. Šim nolūkam izmanto Maugļa lietoto paņēmienu. Atcerieties, pirms ielēkt upē pie krokodiliem viņš izrunāja frāzi: „Mums vienas asinis, tev un man”. Un dzīvnieki viņu pielaida tuvu sev un neuzbruka.
Lūk, tā arī jāveido sarunu un savu uzstāšanos, pastāvīgi demonstrējot saskarsmes ar auditoriju kopējos punktus, uzsverot kopējās intereses un neminot atšķirības. Parādiet, ka jūs esat savējais. Nodemonstrējiet, ka jums ir daudz kopīga.
Mūs visus biedē nepazīstamais un nezināmais, tad nebiedējiet savu auditoriju, bet gan, otrādi, nomieriniet, pietuvojieties tai mentāli, parādiet cik daudz jums ir kopēja ar jūsu sarunu biedru, un jums atvērsies daudzas durvis un iespējas.
Biznesā mēs visi gribam redzēt normālus un adekvātus, no mūsu viedokļa, partnerus un kolēģus. Mēs visi domājam, ka pie mums jau viss ir normāli, egocentriski uzskatot, ka tieši mūsu uzvedības modelis ir vienīgais pareizais. Tāpēc ir tik svarīgi parādīt sarunu biedram, ka jūsu uzvedība ir prognozējama un iekļaujas viņa pasaules ainas normās.