Oratora māksla preses konferenču vadīšanā. Publiska uzstāšanās un jūsu tēls
Lai organizētu preses konferenci, nepietiek tikai uzaicināt presi un televīziju. Jums jārada informatīvais iemesls, pie tam, lai iemesls būtu interesants gan jums, gan presei.
Vispirms definējiet, ko jūs gribat iegūt šīs konferences rezultātā.
Uzrakstiet trīs frāzes, ko katram žurnālistam jāatkārto savā materiālā pēc tam, kad konference būs beigusies. Ja organizatoriem nav vienota viedokļa par to, kāpēc notiek šis pasākums, apstājieties, ieturiet pauzi un vienojieties.
Atcerieties, vairums cilvēku ir slinki. Viņi neizmanto informāciju, pat ja tā viņiem ir pilnībā pieejama. Daudziem ir slinkums uzspiest linkam, pat ja tas ir norādīts sociālajā tīklā. Tāpēc jūsu pašu interesēs ir sagatavot izsmeļošu informāciju, kas var ieinteresēt žurnālistus.
Ir zudusi vecā žurnālistikas skola, kas visus faktus pārbaudīja un vēlreiz pārbaudīja. Tagad tam, kurš ātrāk izliek informāciju, aug arī reitingi. Tāpēc visiem izsūtiet preses relīzes, katram dodiet kādu interesantu detaļu (lai reportāžas atšķirtos).
Atcerieties, tagad daudziem lasīšana ir darbs. Tāpēc neviens nelasīs garu preses relīzi. Tai nevajadzētu pārsniegt А4 formāta lapu.
Ja ir informācija, ko var dažādi iztulkot, aprakstiet to skaidri, lai cilvēks arī saprastu, kā to interpretēt.
Lūdzu, paši izdariet secinājumus un uzrakstiet tos. Citādi var sanākt pārpratums - „bet es tā sapratu…”
Sagatavojiet fotogrāfijas. Ja jūs gribat, lai tas, ko jūs ieraudzīsiet internetā un drukātajos izdevumos, jums patiktu, parūpējieties, lai jūsu fotogrāfs, kas zina, kādā rakursā jūs izskatāties labāk, uztaisītu fotoattēlus un laicīgi tos aizsūtītu (tajā pašā dienā, nevis pēc divām dienām!)
Informācijai par jums jābūt katram rokās. Cilvēki drīz zaudē uzmanību, un, ja viņiem nekā nebūs rokās, viņi sāks pārbaudīt ziņas telefonos un internetā, bet nekādā veidā nemeklēs informāciju par jums. Sagatavojieties!
Sniedziet informāciju, kur jūs atrast. Kas ir kontaktpersona?
Pārliecinieties, ka vadītājs precīzi zina, kas piedalās preses konferencē, izrunājot vārdus un uzvārdus, pareizi liek uzsvarus, precīzi nosauc amatus un pozīcijas.
Piesaistiet profesionāļus, nevis lētu darbaspēku. Pretējā gadījumā par savu naudu saņemsiet antireklāmu.
Noteikti nodrošiniet uzkodas. Žurnālistiem pēc darba dienas jādod iespēju uzkost ko ēdamu. Nežēlojiet naudu kafijas pauzēm un ēdienam.
Preses relīzes beigās uzrakstiet, ar ko un kādā veidā var kontaktēties papildus materiālu, fotoattēlu iegūšanai un informācijas precizēšanai. Saņemot tādu pieprasījumu, reaģējiet nekavējoties! Neviens negaidīs.
Veidojiet situāciju, lai cilvēkiem būtu patīkami ar jums kontaktēties. Jūs esat saimnieks, viņi ir jūsu viesi. Esiet viesmīlīgi un laipni.
Pārbaudiet un iepriekš saskaņojiet visu oratoru runas, lai nesanāktu kā animācijas filmā „Reiz dzīvoja suns”, kad piedzēries vilks mēģināja noturēties: …tūlīt nodziedāšu!
Pārliecinieties, ka nebūs pārsteigumu.
Mācieties strādāt ar sarežģītiem klausītājiem, ar nepatīkamiem jautājumiem no zāles. Gatavojieties! www.orator-lando.lv