Kā strukturēt domāšanu
Lai novērtētu notikušās prezentācijas efektivitāti, prezentācijas autoram jāuzdod vienu jautājumu: „Ko jūs gribat, lai pēc jūsu prezentācijas darītu klausītāji?” Var arī pajautāt, kādas trīs frāzes cilvēkiem jāpasaka pēc šīs uzstāšanās. Pēc tam var uzdot šos pašus jautājumus klausītājiem, un jūs viegli pārliecināsieties, vai prezentācija, runa vai referāts bija efektīvs.
Lai klausītāji viegli uztvertu informāciju, jābūt viegli uztveramai materiāla loģiskai struktūrai. Domāšanas strukturēšanas kurss „Kā iegaumēt tekstu par 100%” māca materiālu pasniegt tādējādi, lai to ātri un viegli uztvertu.
Strukturēta domāšana ir praktiskas iemaņas, tāpēc mācīšana notiek treniņa veidā. Vienkāršāk ir trenēties ar tekstiem, kur jāizdala struktūru. Jāsaprot, ka labi sastādītā tekstā katrs piemērs tikai paskaidro autora galveno domu. Tāpēc mācīšanu sāk ar noskaidrošanu, kāpēc autors rakstīja šo tekstu.
Nākošais mācību posms ir sarežģītu tekstu analīze, piemēram, kontraktu, zinātnisku tekstu u.c., tas ir, tādu tekstu, ko uzreiz nevar atstāstīt.
Pēc tam pārejam pie savu domu strukturēšanas iemaņu apgūšanas. Slīpējam informācijas grafiskās pasniegšanas iespējas, izmantojot loģiski grafiskās shēmas (Ievērojiet! NEVIS skaistus attēlus, bet tieši shēmas, kur pirmajā vietā ir LOĢIKA!), kā paskaidrojuma instrumentu ietveram piktogrammas un izmantojam infografiku.
Treniņa ilgums – 2 dienas.
Pēc treniņa jūs pratīsietpasniegt informāciju tādējādi, lai parādītu ainu kopumā, kā arī pasniegtu nepieciešamās detaļas.