Mēs visi esam dzirdējuši, ka ir tāds vingrinājums: iztēlojieties, ka atrodaties liftā ar korporācijas īpašnieku. Jums ir trīsdesmit sekundes, lai pateiktu ko svarīgu. Kā jūs izmantosiet šo iespēju? Tā arī ir uzņēmēja mutiska vizītkarte. Varu pateikt, ka manā praksē, kad es strādāju par Lattelekom (4500 darbinieki) stratēģiskās attīstības vadītāju, bija tāds gadījums, kad atrados liftā ar valdes priekšsēdētāju. Pirms tam biju pārliecināta, ka šis vingrinājums ir pasaka, un tā nemēdz būt. Piedalījos prezentācijā Latvijas Republikas tirdzniecības un rūpniecības palātā. Katram dalībniekam sākotnēji piešķīra trīs uzstāšanās minūtes, pēc tam laiku samazināja līdz vienai minūtei. Kā jūs domājat, kas un ko paspēja pateikt. Tātad, svarīgas ir nianses:
Vadot pārrunas, saskarsmes veidošanai ļoti svarīgi ir prast nolasīt pēc sejassarunu biedra reakciju. Šīs iemaņas ir tik nepieciešamas, ka mēs attīstām jaunu virzienu Rīgā – fenotipoloģija Lando. Lasām partneri pēc sejas. Cilvēka bieži izjūtamās emocijas liek saspringt noteiktiem muskuļiem, un tas atstāj atbilstošas pēdas sejā. Fenotipoloģija nav precīza zinātne kā astroloģija. Bet atcerēsimies, ka arī psiholoģija nav precīza zinatne, kā arī personības tipa noteikšana pēc rokraksta.